lördag 12 april 2008

Smoking!

Sen i torsdags har jag och Lisa Sjöblom pysslat med att sätta ihop skolans årsbok. I stort sett allt material är inne och det har bara varit att sätta ihop allt i InDesign. Varje dag tror vi att vi är i stort sett klara. Varje kväll runt tio skrattar vi åt att vi fortfarande sitter vid datorn. Men det blir vackert. Så vackert. Vi vågar t o m påstå att det blir den bästa årsboken hittills. Kul nog verkar vi designmässigt ha samma smak. Tidsödslande nog verkar vi båda vara lika perfektionistiska. Men det är så värt det. Och båda älskar InDesign. Man lär sig nya grejer med det varje gång man använder det. Och jag hoppas på att utnyttja all min nya kunskap till Animaboken som jag ska sätta ihop under veckan.

Det är verkligen inspirerande att jobba med Sjöblom. Kolofon är mitt nya favoritord. Jag börjar bli riktigt riktigt sugen på att läsa förlagskunskap så jag tror faktiskt att jag ska söka det till våren. =) Så mycket man kan lära sig, så mycket bättre man kan bli. Jag vill skaffa massvis med faktaböcker om typografi, InDesign m.m. Åh vad roligt ^_^

Serieskolans årsbok kommer ut i slutet av maj!
Det är framsidan som syns däruppe! :D
Illustration:
Aron Landahl.


Inga kommentarer: