fredag 9 maj 2008

Dance of the dream team

Jag och Lisa Medin är mänga!!11one!! ^_^
Och öh, ja, vi har fastnat lite i att dansa sådär hela tiden. ^^;;

Ja, då ska man blogga lite.
Snott från Orchidpussy:

Jag har insett att min senaste kyss... var stressad men mysig.
Jag lyssnar på... Bilarna som kör förbi vår gata, karamelldansen i mitt huvud.
Jag pratar... nervöst och ängsligt.
Jag tycker om... att teckna.
Min bästa vän är/var... i Halland.
Min första riktiga kyss... delades med min första pojkvän. Jag var 7 år.
Jag avskyr när folk frågar... något om min personlighet.
Kärleken är... trygg.
Jag gillar att... promenera, spåna, umgås, laga mat, äta mat, placera mig i min musas famn.
Jag kommer aldrig att... dö.
Jag är hemligt förälskad i... Kapten Sforzando.
Sist jag grät var... igår. Samma bakomliggande faktor som alltid. Existensfrågor som dykt upp sedan "jag ser inte ut som jag ritar". Nu är det inte längre den meningen, utan snarare "Vem fan är det meningen att jag ska vara?"
Min mobiltelefon är... döende =(
När jag vaknar på morgonen... tar det ett tag innan jag återfår medvetandet. Oftast inte förrän jag fått i mig kaffe. Innan dess lyckas jag snooza 20 minuter. Och fnissa lite åt hur sött min rumskamrat sover.
Innan jag går och lägger mig... ringer jag och K varandra. Detta är den enda bestämda höra-av-sig-tiden vi har. Så vi hörs alltså minst en gång per dag.
Just nu tänker jag på... att det är jobbigt men nödvändigt att duscha.
Bebisar är... ett konstigt och främmande folk. Får mig att le. Ungefär som hundar.
Idag har jag... bloggat mer än jag gjort nytta XD
I kväll ska jag... äta curry.
I morgon kommer jag... inte dricka öl.
Jag vill verkligen... få ut så mycket som möjligt av den sista månaden jag har här i Malmö. Troligen sista gången på serieskola. Sen vill jag lista ut vad jag ska göra av mitt liv. Och min hemliga dröm är att bo med K i höst.

Apropå K, Vilse i Skanderna lade upp det här fotografiet på oss. Ett väldigt bra foto,
då det fångade hela den SPX-dagen för mig. Jag ser riktigt spännd och osäker ut.
Men K pussar mig på pannan, sköter bokföringen och håller mig lugn.

SPX var inte så farligt. Det var faktiskt riktigt trevligt. =)


Och apropå ingenting, så har jag ritat en kort, fristående serie. Ni ser en sida här bredvid(och en ruta högre upp). Om ni vill läsa hela, kan ni gå hit. Lite NotSafeForWork.

Häromdagen sa en lärare på Serieskolan att jag tecknar för fort. Det var lite deja vu då en lärare på Serietecknarskolan sa samma sak. Sen kom frågan vart jag ville med mitt tecknande. Men svaret är nog det. Jag vill teckna för mycket. =) I och med deja vun kom jag att tänka på att jag inte ritat lika mycket här som på Serietecknarskolan. Så jag ska försöka teckna mer innan jag slutar :D


Jag är hopplös. ^^

4 kommentarer:

Sliven sa...

Tyckte du att två år i Hofors var för lite, eftersom du läser i Malmö också? ^_^

Eller går du i Malmö för att du vill in på andra året, med projektarbete?

Stef Gaines sa...

sliven: Jag tyckte att två år i Hofors var för lite, därför sökte jag till deras tredje år också. Parallelt sökte jag till projektåret i Malmö. Jag älskade projekt-terminen i Hofors och hoppades på att få ett helt år med min riktiga drömprojekt. Men jag kom inte in. Dock blev jag uppringd av en av lärarna. De skrev in mig på grundutbildningen i Malmö och hoppades att jag skulle vilja gå den iallafall. Jag kom inte in på Projektåret. Tredje året på Hofors handlade om Bildpedagogik. Jag ville inte bli lärare, jag ville bli serietecknare. I retroperspektiv har jag utveklats enormt när jag gått här med.

Jag har sökt till Malmös projektår iår med(tredje året i rad, fjärde projektet). Vill gärna in iår då jag känner många som troligen kommer in. Att ha en gemenskap med sina klasskamrater, veta hur man jobbar etc. tror jag är en fördel i projektåret. Därför vet jag inte om jag kommer söka igen om jag inte kommer in iår. Tyvärr ser inte mina chanser att komma in inte så bra ut. Så jag kommer nog inte att gå där. Detta blir troligen mitt sista år på serietecknarskola.

Tog mig förresten ett tag att placera dig, men du gick ju tvåan i Hofors då jag gick ettan. Hehe. Blast from the past. ^_^

Sliven sa...

Ok. Kan i efterhand också tycka att två år kan tyckas lite för lite, jag mailade Höjer när jag hörde att de förlängt utbildningen, men det var inget för mig. Plus att jag aldrig skulle klarat av att komma tillbaka till Hofors, men nu får de ju gå i Gävle, de lyckliga barnen. ^_~

Hoppas du får gå ditt projektår, vad är det som krävs för att man ska få gå där? Förutom bra projekt, bra planering, eller vad?

Jag gjorde det, ja. Pluggar annat nu och breddar min kompetens som det så fint heter. När jag är fullärd ska jag inte bara kunna teckna, jag ska kunna marknadsföra mig också. ;D

Tomas Lif sa...

åh. vilken jättefin bild på er. nu ska jag kolla in länken till den nya serien. ska bli spännande. och läsa mer på bloggen såklart!
yay för att inte göra det man ska!