söndag 18 maj 2008

Badsäsongen är äntligen här på RÄTT sätt!

Lisa Medin och jag diskuterade häromdagen en viss period i modesverige. En period då alla damavdelingarna hade chockrosa som majoritetsfärg och stringtrosor som nästan det enda alternativet på underkläder. En period då vi hatade att vara kvinnor som mest. Den perioden är förbi. Idag gick jag förbi Stadium och upplevde något som gav mig ett visst humör. Ett humör som var raka motsatsen till det sätt jag kände mig när jag gick bland underkläder den där perioden.

Baddräkter. Bikinis. Numera kan man inte bara välsa den vanliga trosmodellen(eller stringvarianten) utan shorts. Och flera olika sorters shorts! Allt från hotpants till knälånga shorts med tunt tyg. Som de man brukar se på herrar. Fast för damer. Och i snygga mönster. Med matchande, bekväma bikini-överdelar!

Mina personliga favoriter är dessa shorts till denna överdel, och varför inte dessa flipflops?
Hehe, äh, skulle nog bara inskaffa shortsen. Jag är så nöjd med min senaste bikini i övrigt. Den är svart med liljor på. ^^ Men de där shortsen ser riktigt bekväma och söta ut. Nu är frågan bara: är de bekväma att simma och bada i? Hehe, det här badmodet får mig att vilja gå till stranden varje dag i sommar. Nu behöver jag inte ens raka mig AHAHAHAHAHAHAAAA!

För hela Stadiums "mixa och matcha"-gäng, gå hit! =)
Nu fattas bara att klädaffärerna börjar att satsa på kjolar till män. Då blir jag riktigt lycklig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länkarna funkar inte :(

Tanja Suhinina sa...

Nope, det gör de inte. Länkarna, alltså. Fungerar inte.

I övrigt - badshorts för damer = LYCKA. Jag har de senaste fem åren eller så envisats med att bada i svart helbaddräkt och alltid sett väldigt påklädd ut jämfört med andra. Å andra sidan känns det mer avklätt på nåt sätt - det är mindre gränser/linjer/kanter som distraherar ögonen från kroppen.