söndag 20 januari 2008

Ichiban

Ja då var man lite igång. Vi får se hur mycket jag skriver här. Egentligen vill jag undvika att blogga så mycket då det tar en del tid ifrån mitt vanliga skapande. Men jag tänkte att jag kanske kan hålla mig till att bara skriva varje söndag. Jag är inte så förtjust i blogger, man kan göra mycket mindre med det än livejournal. Inläggen blir oftast toktråkiga. Men men, det är lite mer seriöst, och det får ju inte vara för roligt.

Jag har lagt ner min personliga blogg. Den här bloggen kommer vara något annorlunda.

Just nu jobbar jag mest med hemsidan till min pågående Small Press Anima. Vid sidan om detta håller jag på att piffa upp min 24-timmarserie(se bild till höger).

Det är ett nytt år och vi jobbar mycket med egna projekt i Serieskolan. Mitt går ut på att avsluta projektarbetet jag påbörjade i Serietecknarskolan. Jag tror inte att jag kommer hinna klart det, men jag ska göra så mycket jag hinner. För att utmana och utvekla mig själv ska jag även göra en serie i färg.

Eftersom våren stundas är det även dags att söka stipendier och nya studier. Jag har redan skickat iväg min ansökan till floristutbildningen, och det är den jag hoppas mest på just nu. Hoppas, hoppas! ^_^ Under veckan som följer ska jag söka ett stipendium för att åka till Bratislava. (Tack Valentin för påminnelsen!) Det är en studieresa för min serie Anima. Min rumskamrat ska söka studier i Lund, och jag ska nog kolla upp det med, det är verkligen en toksöt stad. Ja, och så ska jag söka Projektåret på Serieskolan som vanligt.

2 kommentarer:

Tomas Lif sa...

florist eh? va fint!
spännande med serien! ser jag fram emot att få läsa!

Åh ja fint med en blogg! kram

Stef Gaines sa...

Tack ^_^
Jag gillade verkligen din 24timmarserie, om du vill läsa min med skuggorna är det bara att knacka på mig i skolan, jag har säkert en dummy vid bänken.

Tack detsamma, du är bookmarkad! ^^ kram