torsdag 7 februari 2008

Revolution! Sheisse! Jag brinner!

Ja då ska jag iväg till Serieveckan i Göteborg, och eftersom jag bara uppdaterar denna blogg en gång i veckan tänkte jag att det kanske kunde vara läge nu istället för söndag då jag inte ens är hemma.

Och det jag tänkte posta är... bilder på min arbetsplats i skolan! Coolt va?

Tadidadaam! Min bänk skiljer sig lite från de andras sedan jag bytte det stora bökiga ritbordet mott mitt lilla antika. Under bänken har jag en uppblåsbar madrass. Den gröna hyllbyrån samlar mina arbetspärmar, skolböcker och fanzin. Kavajen är där för att vara där. Jag bär den när det är kyligt eller när jag vill gå omkring med ett par fickor.
Lite närmre. Söt fladdermus va? Valentin överraskade mig med den. På lampan sitter även en klockren ruta från Liv Strömquists nya bok "Einsteins fru". Jag saknar lite att vara mot en vägg, men min klasskamrat tvärsöver är trevlig och lånar mig tejp. Stubb-ek-penmuggen var en flyttgåva från min syster. Skärmaskinen är min. Min! Jag är trött på att springa och leta efter skolans egna hela tiden. iPoden spelas oftast med hörlurar. Men högtalarna är najs när jag är ensam.
Min lampa är klockren. Bild © Lisa Medin. Tejpen på chokladen säger förresten "15 sidor!!". Om bara tre sidor får jag äta den... (tuschning utav projektet som ligger på ritbordet).

Ni förstår, under hela hösten hade jag svårt för att jobba på skolan. Jag skyllde på att jag hade min studio hemma. Så nu har jag dragit över allt jag kan tänka mig behöva dit. Att ha en arbetsplats att gå till är verkligen peppande! Dock får jag väl påpeka att jag jobbar som bäst på kvällen när det inte är någon där. Jag blir rätt nervös kring folk.

Vilket för in mig på Serieveckan igen. Jag känner mig jättenervös! Jag råkade halka in på utställningen igår, och kopierade ihop något i sista minuten. Hoppas att det inte ser för jävligt ut ^^; Ack, och så är det vernissage och mingel och sånt. Vilket är väldigt roligt men också läskigt. Jag kommer troligen bära en hatt, dels för att synas, men också för att den täcker halva mitt ansikte ^^;; Jag klarade knappt av att redovisa mitt projekt för mina klasskamrater idag. Och de är ändå jäkligt snälla. Jag kallsvettas kring dem. O_o;

Åh jag ÄR så dum i huvudet, helt körd är jag.
Aja, nu ska jag packa!


Btw - jag och min rumskamrat hoppas kunna blogga om serieveckan under den :3 Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: