torsdag 17 april 2008

Heaven knows I'm miserable now

Följande inlägg är utan bild. Av uppenbar anledning.

Igår blev jag klar med själva kapitelsidorna i min egna bok, och jag har varit hög på glädjen över det sen dess. Men idag tvingade Valentin Schönbeck iväg mig att skaffa ett nytt ID-kort. Detta var såklart bra eftersom mitt gamla gick ut för fem år sedan och Lisa Medins releasefest har 20-årsgräns. Men om det är något som ger ångest så är det att ta passfoton. Fy fan. NU ÄR INGENTING ROLIGT LÄNGRE.

Som många säkert vet så har jag lite ångest över att jag inte har så mycket hum över mitt utseende. Men jag tror inte att så många vet om mitt ögonkomplex. Mina ögon hänger. Så när man tar kort rakt framifrån ser det ut som jag precis tittat på arken i Indiana Jones innan jag tittade in i kameran. Fy fan. Varför måste man ta passkort framifrån numera? Varför måste man ha ett jättefult kort på sig själv i plånboken och visa upp det för folk hela tiden? (Ja jag är medveten om att det är en dum fråga)

Liksom. Grådåmig hy och jag tyckte att jag var så blek och söt tidigare idag Underdelen av ansiktet betydligt större än överdelen. Och min invandrardel ser plötsligt inte exotisk och charmig ut utan snarare hotfull och läskig. Och varför behöver jag ett ID-kort till en 20-årsgränsfest när jag ser ut att vara medelålders?

Ugh, jag vet att det är ett jäkla skitproblem. Och att det är bra att existera. Men jag vill gnälla av mig. Förhopningsvis känner någon igen sig och skrattar. Så kanske jag kan skratta. Så kanske jag kan bli glad och jobba vidare. Nu måste jag teckna min extraserie. Nu måste jag fixa min bok.

Yosh!

4 kommentarer:

Li sa...

Jag känner igen mig. Jag skaffade nytt ID-kort förra året och jag hatade fotot som de tog av mig. Allting såg fel ut. Framför allt kunde man se hur små, smala läppar jag har (vilket jag har lite komplex över).

När jag sedan hämtade ut ID-kortet hade jag numret 666 på min kölapp. Så det var nog Djävulens verk alltihopa. ;)

SilverDogg sa...

tyst på dig nu. dina ögon är jättevackra ^_^. du kunde juh alltid se lika ondskefull ut som på ditt passfoto.. eller om det var ett skolfoto? =D

Unknown sa...

Jag fick inte göra ID-kort hos polisen sist det begav sig eftersom mitt ID-kort hade gått ut för 3-4 månader se'n, och tjejen i kassan tyckte inte jag liknade mig själv i gamla passfotot ^^; Men av någon anledning gick det hur bra som helst att få ta ID-kort hos posten, och där fick man fortfarande ha snett-från-sidan-kort. :) Jag bävar seriöst för när jag måste skaffa pass, jag kommer se brutalt hemsk ut rakt framifrån O_o;

Tomas Antila sa...

man SKA se ut som en död torsk på id-kortet, det hör till. finns det någon som ser bra ut liksom?:) (förutom stina förstås!)
Fast numera när jag blir fotat brukar jag anstränga mig att se så ful ut som möjligt eftersom jag ändå blir dum på bilder.

Och angående dina ögon, jag har alltid tänkt mig dina ögon som Akanes från Maou Tsukai tai (hon med ljusblått hår)
http://img254.imageshack.us/img254/5758/mahouqe2.jpg